آخرین خبرها از توافق حماس و رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس در غزه (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سفیر ایران در عراق: بسیاری از مقامات برای عملیات «وعده صادق» به ما تبریک گفتند ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد آیت‌الله علم‌الهدی: امامت سیاسی، دلیل نفرت دشمنان اهل بیت (ع) بود | ضرورت واکاوی فلسفه مظلومیت ائمه اطهار (ع) تصاویری از ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران اهانت دوباره به قرآن کریم در سوئد وزیر خارجه آمریکا: منتظر موافقت حماس با آتش‌بس هستیم اردوغان: هدف ما از توقف تجارت با اسرائیل، مجبور کردن نتانیاهو به آتش بس است فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرز‌های جنوبی سیستان و بلوچستان بازدید کرد سپاه از بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم خبرداد حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل
سرخط خبرها

مجیدرضا رهنورد کیست + عکس | علت اعدام او چه بود؟

  • کد خبر: ۱۳۹۵۶۹
  • ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
  • ۱۵
مجیدرضا رهنورد کیست + عکس | علت اعدام او چه بود؟
مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجیدرضا رهنورد متولد دهه ۸۰ بود و در مشهد زندگی می‌کرد.

«مجیدرضا رهنورد پایین ده» در تاریخ ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۱ دو نیروی حافظ امنیت را به شهادت رساند و ۴ نفر دیگر را مجروح کرد، صبح امروز ۲۱ آذرماه در ملاعام اعدام شد.

مجیدرضا رهنورد کیست + عکس | علت اعدام او چه بود؟

مرکز رسانه‌های قوه قضاییه در این باره نوشت: «براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.»

چگونگی وقوع قتل

عصر روز ۲۶ آبان ماه بود که مجیدرضا رهنورد در خیابان حرعاملی مشهد با سلاح سرد به نیرو‌های حافظ امنیت حمله و حسین زینال‌زاده را با چندین ضربه متوالی چاقو به سر و گردن و بدن و سپس دانیال رضازاده را با ضربه چاقو به گردن به شهادت رساند.

در جریان این چهار فرد دیگر که در مسیر او بودند هم توسط این قاتل مجروح شده و از محل حادثه گریخت.

فیلم لحظه درگیری

تعداد بازدید : 1342

به گفته یکی از شاهدان عینی در دادگاه که صحنه این جنایت را از نزدیک دیده بود، در روز حادثه پس از آنکه متهم،۲ تن از نیرو‌های حافظ امنیت را به شهادت رساند، در حال فرار هر فرد دیگری را که سر راهش قرار داشت با چاقو می‌زد و سپس متواری شد.

اتفاقات آن روز به حدی فضای منطقه را دچار ارعاب کرده بود که مردم همه دچار وحشت شده، ترسیده بودند و مغازه‌دار‌ها از ترس و وحشت به وجود آمده توسط متهم فروشگاه‌های خود را تعطیل کردند.

دستگیری رهنورد در حالی که قصد فرار از کشور را داشت

مجیدرضا رهنورد کیست + عکس | علت اعدام او چه بود؟

این قاتل ۲۸ آبان ماه در حالی که متهم از شهر مشهد گریخته بود و قصد فرار از کشور را داشت توسط نیرو‌های امنیتی دستگیر شد.

بلافاصله پس از دستگیری متهم، روند رسیدگی به پرونده وی آغاز شد.

۳ آذرماه و یک هفته بعد از وقوع این جنایت، درودی دادستان مرکز استان خراسان رضوی از صدور کیفرخواست برای مجیدرضا رهنورد متهم پرونده به اتهام محاربه و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب مشهد خبر داد.

براساس کیفرخواست، مجیدرضا رهنورد متهم بوده به محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد از نوع چاقو به قصد جان مردم که منتهی به شهادت دانیال رضازاده و حسین زینال زاده و مجروح شدن ۴ نفر دیگر شد.

همچنین در کیفرخواست صادر شده آمده است اقدامات متهم موجبات ناامنی در محیط را فراهم آورده است.

پس از صدور کیفرخواست در روز ۸ آذرماه، جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده با حضور شکات، شهود، خانواده شهدا، وکلای متهم، نماینده دادستان، قاضی و مستشار وی و همچنین خبرنگاران برگزار شد.

مجیدرضا رهنورد کیست + عکس | علت اعدام او چه بود؟

در جلسه دادگاه نماینده دادستان با اشاره به وقایع روز حادثه، به برخی از مستندات موجود در پرونده از جمله اقرار‌های خود متهم، گزارش اداره آگاهی خراسان رضوی و گزارش نهاد‌های امنیتی و همچنین درخواست مکرر کسبه و اهالی محل مبنی بر مجازات متهم، تماس‌های مکرر شهروندان مبنی بر احساس ناامنی که دلالت بر ایجاد رعب و وحشت عمومی دارد، گفت: متهم به قصد جان مأموران حافظ امنیت، ۲ تن را شهید و ۴ نفر دیگر را مجروح کرده است.

همچنین به گفته نماینده دادستان، متهم برای بررسی وضعیت سلامت روحی به پزشکی قانونی معرفی و سلامت وی هنگام وقوع جرم مورد تأیید قرار گرفته است.

اعدام مجیدرضا رهنورد در ملاء عام

تعداد بازدید : 674

سرانجام پس از طی روال قانونی، دادگاه رأی نهایی خود را بر اساس اقرار صریح متهم و مستندات متقن موجود در پرونده صادر کرد،

بر همین اساس دادگاه، این متهم را با اتهام محاربه به اعدام در ملأ عام محکوم کرد.

حکم صادره پس از بررسی مجدد توسط قضات دیوان‌عالی کشور و تأیید آنها و سپری شدن همه تشریفات قانونی و شرعی، صبح امروز (۲۱آذر) در ملأ عام و با حضور جمعی از مردم شهر مشهد اجرا شد.

بعد از اجرای حکم، غلامعلی صادقی؛ رئیس‌کل دادگستری خراسان رضوی از کلیه عوامل انتظامی و امنیتی که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به انجام وظایف قانونی خود اقدام کردند و همچنین مسئولان و هیئت رسیدگی‌کننده قضائی که با توجه به سه اصل صحت، دقت و سرعت به این پرونده رسیدگی کرده به مطالبات عمومی در جهت برقراری نظم و امنیت و برخورد با اغتشاشگران و قانون‌شکنان پاسخ گفتند، تقدیر و تشکر کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۵
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۱
8
3
خدا لعنت کنه رسانه های معاند که باعث تحریک این بچه ها میشن .هم جوونی و آزادی خودشونو فدا میکنن هم خانواده های دیگرو داغدار.
ز
Germany
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
3
6
دسش درد نکنه روحش شاد
ناشناس
Germany
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
3
6
روحش شاد دمش گرم
M
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۹
3
4
دمش گرم روحش شاد
ارین
Hong Kong
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۸
2
3
شیر مرد ایران روحش شاد باد
وطن پرست
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۳۰
1
1
مگه شهر هرته یا قانون جنگله که هرکی به هرکی باشه میدونم توسط شبکه های وحشی و کثیف معاندین و لجنها و سلبریتیهای عوضی داخلی که جزء بدبختی و دربدری برای ملت ارزو ندارن باعث تحریک و نابودی این جوان شدن داداشم خواهرم اگه همینموضوع و بجای این دوتا مدافع امنیت خواهر یا برادر خودتون بودن الله وکیلی همینو میگفتین کمی عقل سلیم و دور از جبهه گیری الکی خوبه
داریوش
United States of America
۰۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
2
1
یادش در ذهن همه ایرانیان خواهد ماند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
0
0
همینطوری و بیخو ی در خیابان با قمه دو نفر . کشت .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
2
1
کسی که میگه رسانه معاند باعث تحریک جوانان شده قطعا خودش را بخر یت زده ‌در حاای که همون ها با تاراج اموال ملت و ظلم و فساد در کشور باعث این وضعیت موجود شده اند
طاهری
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
واقعا که خودت خری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
0
0
قتل انجام داده چند خانواده رو عزادار کرده.. به نظر بعضی ها نباید قصاص بشه.. خفه شید... نخورید... قصاص حق خانواده اون شهداست.. نظر شما اصلا مهم نیست....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
0
0
شهدا را یاد کنید حتی با یک صلوات ????همه ی ما مدیون شما مردان خدا هستیم.....و از خداوند متعال خواستارم که عاقبت همه ی ما را ختم بخیر کند........... الهی آمین
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
1
1
روحش شاد ویادش تا ابد گرامی
اکثرا واقعیت ماجرا رو می دونن نیازی به این صحنه سازیها نیست
ریحانه
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۲
0
1
خدا از سر تقصیرات امثال علی کریمی نگذره ...
محمد علی اصغریان رضائی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
0
0
اصلا نیازی به دادگاه نبوده فقط اعدام
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->